Perugia

17 juli 2013 - Perugia, Italië

Perugia zijn we de vorige dagen steeds voorbij gereden maar het schijnt een bijzondere stad te zijn met veel buitenlandse studenten. Dus vandaag zijn we de heuvel, met daarop Perugia, opgereden. Bij het oude stadscentrum was een parkeergarage. Met roltrappen wordt je de heuvel opgerold. Na 5 roltrappen kom je uit in een ondergronds Romeinse vesting; heel apart. Eenmaal boven de grond kom je uit in het Provinciehuis. Perugia is nu al een verassing voor ons en het wordt steeds mooier. De oude stad boven op de heuvel is mooi bewaard gebleven. Prachtige gebouwen afgewisseld met nauwe steegjes en heel veel luxe winkels. Het centrale plein met een dom, nationaal museum en een prachtige fontein staan mooi te zijn in de brandende zon. De duiven moeten moeilijke capriolen uithalen om water te drinken. Elke straat en elke hoek hebben weer een leuke verassing in petto. Het oude Perugia is niet groot maar wel een pareltje op een heuveltop. Van deze heuvel heb je weer uitzicht op Assisi wat 12 km verder op een heuvel ligt. We hebben een pikants salami pizza geluncht en de ober was wel erg opzichtig naar een fooi op zoek terwijl hij ons meer als last zag dan als klant. Bovendien stond er al 2 euro service op de rekening vermeld. Dus zelfs de anderhalve euro wisselgeld verdween deze keer in mijn eigen broekzak. Eindelijk was er vandaag een beetje wind zodat ik bij het huisje de vlieger kon oplaten. Het fototoestel had er alleen geen zin in zodat het even duurde voordat ik de eerste mooie foto had.

1. Nelvanderduin:
    19 juli 2013
    Hebben jullie gister wel een reaktie gekregen op jullie mail ? Ik kreeg bericht dat er iets fout was gegaan en dat er niets verstuurd was.Maar niet zo belangrijk hoor ik heb de mail van jullie gelezen en de foto's gezien .Net als vandaag erg leuk bedankt hoor Grt Nel