Terug naar Toscane

19 juli 2013 - Montepulciano, Italië

Onze laatste uren in Umbrië stonden in het teken van koffers inpakken en via een leuke route naar Toscane rijden. Dat laatste doe ik door de routeplanner op kortste route en mijdt snelwegen in te stellen plus 2 bestemmingen: La Foce en Villa Nottola. Onderweg ook nog een tussenstop gemaakt bij Castiglione del Lago aan het Tresimenomeer. Dit is een oud stadje op een uitstekende rots in het meer met een oude burcht. Korte wandeling door het leuke stadje gemaakt en vervolgens de burcht en museum bezocht. Het was bijzonder warm om de burcht en het beklimmen van de torens leverde de nodige zweetdruppels op. In de burcht was een openluchttheater met bioscoop aangelegd. Vanaf de burcht en torens hadden we prachtig uitzicht op de stad en meer. Via een lange overdekte gang kwamen we in het museum uit. Een museum wat eigenlijk niet zo genoemd mag worden maar misschien wordt het nog wat. Het gebouw zag er van binnen wel aardig uit maar was van buiten niet om aan te zien. In de auto konden we weer afkoelen en na Chiusi kregen we een korte maar heftige onweersbui op ons dak. Bij La Foce gestopt voor het beeld van Toscane, de slingerende weg Nasr boven met aan beide zijde cipressen. Jammer dat het bewolkt was maar toch veel foto's gemaakt maar ik ga terug als het zonnig is. Via een deels onverharde weg zijn we naar het hotel gereden. Allerhartelijkste ontvangst met een korte rondleiding en op de kamer gewacht tot de regen over was en 's avonds naar Montepulciano om te eten en achteraf een korte wandeling door de prachtig gelegen stad te maken.

1. Truus en Mees:
    20 juli 2013
    Ook op nieuwe bestemming veel genoegen en mooie uitstapjes! Grtn