Arezzo

24 juli 2013 - Arezzo, Italië

Tijd om weer te vertrekken uit Montepulciano. Villa Nottola is een leuke en mooie agriturismo te midden van de wijnranken, wijnboerderij en wijnwinkel. Met mijn linkerknie gaat het het steeds minder en de koffers de trap af tillen moest met beleid gebeuren. Kracht erop is het probleem. Globaal programma gemaakt voor vandaag want we worden niet voor 14 uur openzet volgende lokatie verwacht. Eerst zijn we naar Lucignano gereden. Dit is een klein, leuk middeleeuws dorp waar voor het eerst het ronde stratenpatroon is toegepast. Wel overzichtelijk want door rechtuit te lopen, kom je weer op hetzelfde punt uit ! We hebben ook nog wat gezigzagd door het dorp. Het volgende dorp was Monte San Savino. Geen idee wat we daar konden verwachten maar het zag er wel aardig uit van een afstandje. In het dorp was een grote markt en zoals in alle dorpjes ging alles heuvel op richting het centro. Nog even door een palazzo gelopen naar de achterliggende tuin waar jongeren met muziekinstrumenten in de weer waren. Even verderop lag Albergo en iets hoger het buurtschap Oliveto, waarvan de naam snel duidelijk was. Door alle straatjes gelopen; ėėn om de kerk. In Albergo hebben geluncht in een afzichtelijk bar/restaurant maar wel met de grootste, lekkerste, best belegde en goedkoopste pizza ooit. Onze hele tafel stond vol met pizza; 2 pizza's met een doorsnede van 35 cm. We hebben beide niet alles op kunnen eten. We zijn naar de auto gerold voor het laatste stukje naar Arezzo. Ik had al wilde verhalen gelezen dat Il Mulino erg moeilijk te vinden was in de heuvels bij Arezzo. Maar we zijn zonder fout te rijden er in één keer naar toe gereden. Bij het 4de hek moesten we naar binnen en Anna had het alvast open gezet. Behalve wij was er nog een Belgisch echtpaar en 's Avonds kwamen. Nog 2 Belgen op een motor. Ik dacht een hotel te hebben geboekt maar het bleek een B&B. Anna gaf ons een korte rondleiding door onze kamer waar echt niets ontbreekt. Een beetje klein maar alles zit erin en als het weer goed is, slapen we alleen maar binnen. We zijn naar Arezzo gereden om te gaan eten maar we hadden beide geen trek na de pizza van vanmiddag. Een vluchtige wandeling gemaakt door Arezzo en ons blij laten verassen door de leuke winkeltjes, het prachtige Piazza Grande en wat aparte kunstprojecten. De stad ziet er veelbelovend uit.

1. Truus en Mees:
    25 juli 2013
    Ook op de nieuwe vakantieplaats nog enkele fijne dagen!!! Grtn