Radicofani

22 juli 2013 - Radicofani, Italië

We zijn weer richting de vulkaan gereden. Eerst nog even langs La Foce om nog wat foto's te maken van La Bandita met de ochtendzon. In de Val d'Orcia was het lekker warm maar toen we de weg naar het zuiden over de heuveltoppen vervolgden woei daar een aangename wind. We zijn geëindigd bij een oude burcht op een heuveltop bij Radicofani. Deze burcht is toegankelijk en aangenaam groen en oud. De toren is aan de binnenkant gerestaureerd en er is een tentoonstelling van de geschiedenis van de burcht. We staan nu al op 1000 meter hoogte en de vulkaan naast ons is bijna 1800 meter hoog. Het uitzicht is fantastisch en als er geen bergen in de buurt lagen kan je zeker 60 km ver kijken. De toezichthouder probeerde mij nog Montepulciano aan te wijzen maar ik zag geen herkenningspunt. Op de terugweg hebben we weer Pici gegeten bij La Foce met uitzicht op La Bandita. 's Avonds hadden we een restaurant met echt een panoramisch uitzicht op zowel Montepulciano als de laagvlakte voor en de Apenijnen zelf.