Zwembad

18 juli 2013 - Corciano, Italië

Vandaag een dagje andersom. Eerst naar het zwembad en later op de middag naar Perugia. Over het zwembad niets dan lof. We waren getuige van een uitgebreide controle van het zwembadwater. Dat hebben we weleens anders gezien met groen water op Lesbos omdat de eigenaar te lui was om schoon te maken en vorig jaar in Impruneta omdat de eigenaar te zuinig was om te pomp aan te zetten met als gevolg dat het water op onze laatste dag afgekeurd werd. Maar hier is een keurig onderhouden zwembad. Veel talen om ons heen waaronder ook Vlaams. In de namiddag zijn we naar Perugia gegaan voor een wandeling om de winkelstraten heen. Dat leverde verassende winkels en vergezichten op. Het begon ook bewolkt te worden en onweer dreigde maar eenmaal weer bij ons huisje kwam de zon weer tevoorschijn. Anna kwam nog even kijken wat Ingeborg aan het maken was omdat ze geïnteresseerd is in handwerk omdat, naar nu bleek, zij ook een werkplaats heeft waar gordijnen, spreien en frutsels worden gemaakt; http://www.annaboccali.com