Spello en Bevagna

16 juli 2013 - Spello, Italië

Er is ons vandaag een hele warme dag in het vooruitzicht gesteld. Het heeft ons er niet van weerhouden om eerst naar Spello te gaan. Dit dorp ligt een heuvel verder dan Assisi en kijkt ook uit over het dal. Opvallend is dat hier erg veel Belgen rondlopen. Blijkbaar staat deze plaats op een prominente plaats in een Belgische reisgids. Het is een hele oude stad waar nog veel wordt gerestaureerd. Het is een lange wandeling naar boven en hoe hoger je komt des te smaller de straatjes. In de smalle straatjes houden de mensen ervan om veel Potter met platten te zetten wat een mooi gezicht is. We hebben geluncht op een heel groot terras wat je niet zou verwachten achter zo'n klein restaurant. Eerst even de auto laten afkoelen want die nadien de brandende zon gestaan. Je kon het stuur niet eens vasthouden zo heet. 7 Km verder ligt Bevagna aan de andere zijde van het dal. Dit plaatsje is nog ouder. Het heeft nog Romeinse termen van 200 na Chr. Op het centrale plein stonden 2 kerken. De eerste waar we naar binnen gingen zag er eigenlijk niet uit. De kerk aan de overkant was van binnen heel kaal maar vooral mooi omdat het heel oud was en sober. Door het stadje naar de termen gelopen bij de oude stadspoort en vervolgens door het Quartier Latin terug naar het plein. Gelukkig konden we overal onze waterflessen vullen want het was erg warm. Morgen wordt het ook weer warm maar we zijn dan toch van plan om naar Perugia te gaan.

1. Truus en Mees:
    17 juli 2013
    Dank voor verhalen elke dag!Geniet van de omgeving en de warmte!!!