Villa La Palagina

11 juli 2013 - Figline Valdarno, Italië

Floris heeft ons om 7.30 uur naar Schiphol gebracht. Susanne is meegereden om te winkelen op Schiphol. Ik had een spoel met 400m vliegertouw in mijn handbagage en dat deed de alarmbellen rinkelen bij de security. Een man en een vrouw kwamen controleren en de koffer moest open. Na wat uitleg was het in orde. Ik moest ook nog gefouilleerd worden omdat het poortje piepte. Ingeborg heeft nog een Swatch horloge gekocht en na een cappuccino zijn we naar gate C15 gelopen. 5 min te laat vertrokken in een Airbus A319 van Alitalia die voor 3/4 was gevuld met passagiers. Vertrek vanaf de Zwanenburgbaan in noordelijke richting en na een korte blik op Haarlem gelijk de wolken in. Onderweg geen route informatie dus geen idee hoe we zijn gevlogen. De besneeuwde toppen van de Alpen nog gezien en boven het noorden van Italië weer bewolking. Zeer matige service bij Alitalia, een Haagse bak koffie  met wat zoute ringetjes is waar we het mee moesten doen. Het voordeel van een kleine luchthaven als Florence is wel dat alles snel geregeld is. Binnen een half uur sta je buiten op de bus te wachten die ons naar de autoverhuur bedrijven brengt. Dat hebben ze handig gedaan, 6 verhuurbedrijven bij elkaar met een grote parking waar de auto's staan. Hier moesten we lang wachten voordat we de Audi A3 meekregen want de computer werkte niet. Het was drukkend warm in Florence en naarmate we verder reden naar het zuiden werd het steeds bewolkter. Toen we in Figline Valdarno aankwamen, barstte het onweer los. Bij het hotel zijn we drijfnat geregend van de parkeerplaats naar de receptie. We hadden ons voorgesteld dat we om 10 uur zouden vliegen en om 15 uur in het zwembad zouden liggen. Nat waren we maar niet van het zwembad. We kregen een ruime kamer met uitzicht op de vallei. Precies zoals Ingeborg het had geschilderd. In de tussentijd wat geslapen, Floris gebeld, Susanne's maaltijd bekeken en Niels' zijn reis gelezen. Om 21 uur konden we eten met live muziek. We hebben gekozen voor een Toscaanse proeverij. 6 gangen met kleine maaltijden om een indruk op te doen van de Toscaanse keuken; erg lekker. 23.30 uur waren we klaar met eten en gelijk met de muzikante verlieten we het restaurant. Na 1 minuut lopen konden we gelijk naar bed.

1. Truus en Mees:
    12 juli 2013
    Was een drukke"dag !
  2. Heleen en hendrik:
    13 juli 2013
    heleen en hendrik

het ziet er goed uit daar
    lekker warm daar
    heleen en hendrik