Cipressen in de mist

12 juli 2013 - Figline Valdarno, Italië

Toen we wakker werden, viel het licht in onze kamer maar het licht was niet zo fel zoals je het 's morgens in Toscane verwacht. In de nacht waren de wolken over de heuvels de vallei ingevallen en zorgden bij ons voor een kleine wereld. Na de zware regenval van gisteren was dit weer een nieuwe ervaring in Toscane, cipressen in de mist. Toch was het ontbijt buiten en het ging net qua temperatuur. De zon deed hevig zijn best om alle wolken op te lossen en steeds meer huisjes werden weer zichtbaar in de vallei. Toen om 11 uur de zon scheen was het tijd om naar het zwembad te gaan. Tijdens de zwembadlunch heeft het thuisfront ons op de hoogte gehouden en ook aan het einde van de middag was er weer even contact. Niels gaat weer een poging doen om Chili te bereiken, Floris heeft een contract voor 9 maanden en gaat naar Malden en Susanne is door een lijkwagen aangereden in de Gierstraat, niets ernstigs maar wel een gekneusde pink. In de avond zijn we naar Figline Valdarno gereden voor een maaltijd op het oude plein en bij het enige restaurant met een buitenterras. In het hotel bleek er een Nederlandse zender op de tv te zitten zodat we de avondetappe konden bekijken van deze toch wel bijzondere dag in de Tour de France dag; de waaiercoupe van Belkin en Mollema op de 2de plaats van het algemeen klassement. We hadden ons voorgenomen om de eerste 3 dagen niet veel te doen en daar zijn we vandaag aardig in geslaagd.