Greve in Chianti

13 juli 2013 - Figline Valdarno, Italië

Lekker vroeg opgestaan want vandaag is het zaterdag, de dag van de regionale markt in Greve in Chianti. Een prachtig Toscaans dorp met een schitterend plein waarop de markt wordt gehouden. De geruchten gaan dat je hier regelmatig Beatrix kan tegenkomen want die heeft een huis in de buurt. Wij kwamen voor de markt waar we al 2 keer eerder zijn geweest. En het was weer een leuke markt. Niets gekocht maar alleen maar sfeer opgesnoven. Ik had al gezegd dat we het tot zondag rustig aan zouden doen dus voor de middag zijn we weer naar onze Villa La Palagina teruggereden, wel via een leuke toeristische route. Van de 2 zwembaden was er vandaag maar één in gebruik omdat de andere werd ingericht voor een trouwerij. Geen probleem want wij hebben aan één zwembad voldoende. Eerst maar eens geluncht bij de poolbar en toen lekker zwemmen en zonnen. Rond 6 uur kwamen de gasten voor de trouwerij en dat hebben we van boven, uit onze kamer, bekeken. Om 7 uur zijn we gaan eten in het restaurant van het hotel. Even een hoop tumult toen de bruid en bruidegom in een lelijke eend aankwamen. Naast ons zat een Engels gezin met een irritant kritische man met een enorme geldingsdrang. Hij had veel commentaar op de bediening en heeft tot tweemaal toe zijn eten teruggegeven. Volgens mij hadden zijn vrouw en kinderen het ook wel met hem gehad; irritant mannetje. Het feest bij het zwembad ging door tot in de kleine uurtjes.

1. Truus en Mees:
    14 juli 2013
    Doe het de volgende dagen ook maar rustig aan!Grtn